Szosa- rowery te wyróżniają się bardzo lekkimi, wąskimi i delikatnymi kołami, charakterystyczną kierownicą wymuszającą pochyloną, bardzo aerodynamiczną pozycję, niską masą oraz minimalnymi oporami poruszania się. Przeznaczone są tylko i wyłącznie do poruszania się po drogach utwardzonych o dobrej nawierzchni.

Rowery fitnes daje nam wiekszy komfort miedzy innym poprzez wyposażenie w kierownice prostą

Krótka wzmianka na temat rowerów szosowych 

JEST LEKKI, ALE NIEZBYT KOMFORTOWY. NIE NALEŻY DO TANICH, ALE Z REGUŁY NIE ZNAJDZIESZ W NIM BYLE JAKICH CZĘŚCI. NIE POJEŹDZISZ NA NIM W TERENIE, ALE NA DRODZE NIKT CI NIE PODSKOCZY. ROWER SZOSOWY TO BEZKOMPROMISOWY TYP. NA POCZĄTEK DOBRA TRASA I KOMPAN Odpowiedź jest banalna i tkwi w samej nazwie tego rodzaju kolarstwa. Jazda na szosówce wymaga odpowiedniej nawierzchni, a z drogami było u nas jeszcze do niedawna naprawdę kiepsko i dopiero teraz kolarze szosowi zaczynają się pojawiać na nich coraz liczniej. Dlatego jeśli zdecydujesz się na przygodę z kolarzówką, rozpocznij od sprawdzenia, gdzie będziesz mógł jeździć.Twoja idealna trasa powinna mieć dobrą, pozbawioną dziur nawierzchnię, a ruch samochodowy powinien być na niej niewielki. Znalezienie dobrej trasy na trening szosowy jest zaskakująco ciężkim zadaniem. Z reguły najlepsze są tereny podmiejskie. I choć coraz częściej wzdłuż takich podrzędnych dróg wyrastają osiedla domków jednorodzinnych, a korki na nich nie są już czymś wyjątkowym, to właśnie tam rozpocznij poszukiwania.

RAMA RAMIE NIERÓWNA
Znalazłeś już trasę dla siebie - czas na zakupy. Zapewne przeglądałeś oferty sklepów internetowych lub wlepiałeś wzrok w wymarzony model stojący na wystawie i zadawałeś sobie pytanie: Dlaczego tak drogo? Odpowiedź częściowo już padła - szosówek sprzedaje się u nas ciągle zbyt mało, abyś mógł liczyć na dużą promocję. Poza tym producenci nie montują do nich (z reguły) najtańszych części i to też musi znaleźć swoje odbicie w cenie. Kolejnym istotnym i podnoszącym koszt elementem jest materiał, z którego zbudowana jest rama. W szosówce od zawsze trwała walka o zbicie jej wagi - im lżejsza, tym lepsza. Z reguły producent, któremu udało się obniżyć jej wagę o kilkadziesiąt gramów, nie omieszkał poinformować o tym, że właśnie on ma najlżejszą ramę świata.
OSPRZĘT USZYJ NA SWOJĄ MIARĘ
W szosówce nie ma żadnych resorujących bajerów, hamulców tarczowych, bagażników, sakw. Ba, większość szosówek nie ma nawet przygotowanych punktów do mocowania błotników (zresztą kto chciałby psuć wygląd swojej "szosy" takim paskudztwem). Ze względu na dostępność części zamiennych warto zwrócić uwagę na zębatkę w tylnej kasecie - powinna być 10- albo 11-rzędowa. 8- lub 9-rzędowe znajdują się już tylko w osprzęcie niższych klas rowerów i będzie coraz trudniej je wymieniać bez jednoczesnego zakupu nowych manetek.
ROZMIAR RAMY
Dobrze dobrany rozmiar ramy jest kluczowy dla komfortu, właściwej pozycji i osiągów, które będziesz uzyskiwać. Przed zakupem powinieneś skorzystać z kalkulatorów i na podstawie swoich wymiarów znaleźć dokładną wielkość roweru. W przypadkach granicznych lepiej wybrać nieco za małą ramę, której wielkość łatwiej skompensować dłuższym mostkiem i bardziej wysuniętym wspornikiem siodła.
Wzrost: 158-165 cm - Wielkość ramy: 50-52 cm - Długość wspornika kierownicy: 8-10 cm
Wzrost: 165-170 cm - Wielkość ramy: 52-54 cm - Długość wspornika kierownicy: 10-11 cm
Wzrost: 170-180 cm - Wielkość ramy: 54-56 cm - Długość wspornika kierownicy: 11-12 cm
Wzrost: 180-185 cm - Wielkość ramy: 56-58 cm - Długość wspornika kierownicy: 12-13 cm
Wzrost: 185-188 cm - Wielkość ramy: 58-60 cm - Długość wspornika kierownicy: 13-14 cm
Wzrost: 188-195 cm - Wielkość ramy: 60-62 cm - Długość wspornika kierownicy: 14-15 cm
Rama szosówki może być stalowa (tania i ciężka), aluminiowa (lekka, ale grubsza) lub karbonowa (super- lekka, droga, podatna na uszkodzenia). Szosówki wyczynowe ważą niecałe 7 kg.