Jak wybrać odpowiedni rower Amator Czy to ty? - jeździsz sporadycznie, jednorazowo nie pokonujesz dystansów dłuższych niż 15 km; - rower ma być tylko przydatnym środkiem transportu cichym, tanim i nieskomplikowanym; - wymagasz od roweru łatwości obsługi; - nie lubisz się przemęczać; - jazda na rowerze nie stanowi treści twojego życia; - nie masz ochoty na przebieranki, chcesz po prostu wsiąść i pojechać. Ile czasu przygotowujesz się do wyjścia na rower? Po prostu zamykasz drzwi i jedziesz. Stosujesz strój codzienny, taki w którym nie wstydzisz się wejść do urzędu lub szkoły. Rower jest fajny, byle tylko nie spocić się i nie pobrudzić. ATB- to tzw. rowery popularne przeznaczone dla mniej wybrednych odbiorców. Ich głównym atutem ma być cena (w naszym katalogu w tej kategorii znajdują także wszystkie, z kilkoma wyjątkami rowery dla dzieci) dlatego przeważnie nie posiadają amortyzacji a napęd ma maksymalnie 21 przełożeń. ATB to rowery dla użytkownika ceniącego uniwersalność sprzętu, dojeżdżającego nim do pracy czy szkoły, ale i na plażę czy używającego go do rekreacyjnych przejażdżek w weekendy. Efektywność nie jest priorytetem, gdyż jego użytkownik nie spędza na rowerze zbyt wiele czasu ważna jest wygoda i poręczność. Trekking- rowery przeznaczone do eksploracji bliższej i dalszej okolicy. To swoista krzyżówka roweru MTB i szosówki która świetnie sprawdza się w turystyce. W większości wypadków wyposażone są w duże koła o rozmiarze 700 z węższymi niż w MTB oponami dzięki czemu lżej jest je rozpędzić niż rowery MTB, a dzięki specyficznej geometrii są wygodniejsze niż szosówki. Wśród tej grupy rowerów wyróżnia się klasa Cross - są to rowery o bardziej sportowym zacięciu, można je poznać po braku błotników i bagażnika oraz bardziej "wyścigowej" geometrii (wartości kątów ramy i rury podsiodłowej są większe). Pasjonat Czy to ty? - jeździsz kilka razy w tygodniu, jednorazowo spędzasz 1-2 godziny pokonując dystans 15-30 km; - potrzebujesz sprzętu do rekreacji i miłego spędzenia czasu w plenerze; - wymagasz od roweru uniwersalności i dobrych parametrów w każdych warunkach: na "szosie na Ostrołękę", w lesie, nad jeziorem i podczas nieforsownej wycieczki w górach; - czasami lubisz się spocić; - wiesz co to pompka i gdzie wetknąć wentyl; - na rower zakładasz odzież sportową lub turystyczną, masz spodenki z wkładką i rowerowe buty. Ile czasu przygotowujesz się do wyjścia na rower? Wychodząc na rower potrzebujesz kilku minut na przygotowanie się, zabierasz bidon i mapę, zakładasz uniwersalny strój sportowy, choć doceniasz zalety płynące z używania odzieży rowerowej np. spodenek z wkładką i miękkich butów SPD. Nie popadasz jednak w przesadę i nie utrudniasz sobie życia wyczynowym sprzętem. Przecież po zejściu z roweru zasiądziesz w kajaku, albo zagrasz w nogę. Trekking- rowery przeznaczone do eksploracji bliższej i dalszej okolicy. To swoista krzyżówka roweru MTB i szosówki która świetnie sprawdza się w turystyce. W większości wypadków wyposażone są w duże koła o rozmiarze 700 z węższymi niż w MTB oponami dzięki czemu lżej jest je rozpędzić niż rowery MTB, a dzięki specyficznej geometrii są wygodniejsze niż szosówki. Wśród tej grupy rowerów wyróżnia się klasa Cross - są to rowery o bardziej sportowym zacięciu, można je poznać po braku błotników i bagażnika oraz bardziej "wyścigowej" geometrii (wartości kątów ramy i rury podsiodłowej są większe). MTB- rower na kołach 26", 27" lub 29" najczęściej hardtail (rower bez amortyzacji tylnego koła) w założeniu przeznaczony do używania podczas wyścigów cross country. Maksymalnie efektywny na podjazdach dzięki 27 przełożeniom i specjalnej geometrii ramy, choć tak jak sportowy samochód niewygodny w codziennym użytkowaniu. Efektywność predestynuje je także do użycia w kwalifikowanej turystyce górskiej. W tej kategorii coraz częściej zdarzają się rowery, których oba koła są amortyzowane. Wartość skoku amortyzacji oscyluje w granicach 50-100 mm. Enduro- to modyfikacja roweru MTB. Przeznaczona jest do pokonywania dłuższych dystansów w trudniejszych warunkach. Rower tej klasy ma amortyzację obydwu kół o skoku 80-130 mm i coraz częściej hamulce tarczowe. Specjalista Czy to ty? - jeździsz prawie codziennie i na rowerze spędzasz co najmniej 2-3 godziny i jednorazowo pokonujesz co najmniej 30 km a "stówa" Cię nie przeraża; - potrzebujesz super efektywnego, w ściśle określonych warunkach, sprzętu; - wymagasz niewiarygodnie niskiej masy i godzisz się na delikatność konstrukcji lub wręcz przeciwnie, żądasz wytrzymałości i trwałości bez oglądania się na masę; - horrendalna cena nie jest w stanie odwieść cię od zakupu, wiesz, że do jego budowy zaangażowano najlepsze technologie; - regularnie trenujesz i bierzesz udział w zawodach; - przeliczasz kalorie, a zakupy robisz tylko w sklepach ze zdrową żywnością, albo masz odciski na dłoniach od łopaty (czasami przecież trzeba zbudować jakąś hopkę, no nie?). Ile czasu przygotowujesz się do wyjścia na rower? Nie jeździsz na przejażdżki tylko na "treningi". Przed wyjściem z domu dokładnie sprawdzasz i konserwujesz sprzęt, przygotowujesz napoje izotoniczne i programujesz pulsometr*. Strój jest idealnie dopasowany do dyscypliny, którą uprawiasz. Jeżeli uwielbiasz idealnie gładkie asfaltowe trasy to pewnie nosisz obcisłe rowerowe trykoty, buty na nieprawdopodobnie sztywnych podeszwach z zadartymi wysoko do góry czubkami. Podobnie ubierasz się kiedy startujesz w zawodach MTB. Ale jeśli częściej napędzasz swój rower siłami natury - grawitacją, kochasz długie skoki przez głazowiska, to poprawiasz nakolanniki, zapinasz "żółwia" i przez ramię przewieszasz full face. Szosa- rowery te wyróżniają się bardzo lekkimi, wąskimi i delikatnymi kołami, charakterystyczną kierownicą wymuszającą pochyloną, bardzo aerodynamiczną pozycję, niską masą oraz minimalnymi oporami poruszania się. Przeznaczone są tylko i wyłącznie do poruszania się po drogach utwardzonych o dobrej nawierzchni. Ostatnio pojawił się trend według którego rasowe szosówki wyposaża się w prostą kierownicę, podobną do tych stosowanych w MTB. MTB- rower na kołach 26" , 27" lub 29" , najczęściej hardtail (rower bez amortyzacji tylnego koła) w założeniu przeznaczony do używania podczas wyścigów cross country. Maksymalnie efektywny na podjazdach dzięki 27 przełożeniom i specjalnej geometrii ramy, choć tak jak sportowy samochód niewygodny w codziennym użytkowaniu. Efektywność predestynuje je także do użycia w kwalifikowanej turystyce górskiej. W tej kategorii coraz częściej zdarzają się rowery, których oba koła są amortyzowane. Wartość skoku amortyzacji oscyluje w granicach 50-100 mm. Enduro- to modyfikacja roweru MTB. Przeznaczona jest do pokonywania dłuższych dystansów w trudniejszych warunkach. Rower tej klasy ma amortyzację obydwu kół o skoku 80-130 mm i coraz częściej hamulce tarczowe. Downhill- rowery downhillowe to bardzo specjalistyczny sprzęt stworzony z myślą o zawodach. Konstrukcja uniemożliwia podjeżdżanie, ich przeznaczeniem są strome, długie i ekstremalnie trudne zjazdy. Wartość skoku amortyzacji oscyluje w granicach 170-240 mm i więcej. Freeride- to w zasadzie rowery zjazdowe ale z przełożeniami umożliwiającymi podjeżdżanie (są wyposażone w przednią przerzutką i klasyczne trzy tarczowe korby). Jednak najważniejszym atutem roweru FR mają być jak najlepsze własności trakcyjne na zjazdach. Wartość skoku amortyzacji oscyluje w granicach 120-170 mm. DJ- Dual, Dirt, 4X, street to dyscypliny które wykształciły nowy gatunek roweru. Jest to krzyżówką BMX'a i MTB. Z MTB przejęły rozmiar kół 26", duszę mają z BMX'a rodem. Przeznaczone są na specjalnie budowane tory wyścigowe i do skakania, dobrze spisują się w miastach gdzie mogą służyć do akrobacji ponad barierkami, schodami, murkami itp. Rowery tego typu mają "pancerną" konstrukcję, w zdecydowanej większości nie posiadają amortyzacji tylnego koła, ani przedniej przerzutki. Często wyposażone są w widelce o dużym skoku. BMX- rowery tego typu mają pancerną konstrukcję i spartańskie wyposażenie (brak przerzutek) oraz koła przeważnie o rozmiarze 20". Przeznaczone są na specjalnie budowane tory wyścigowe (race), do skakania (dirt), i akrobacji zwanej flatland. Dobrze spisują się w miastach, gdzie mogą służyć do akrobacji ponad barierkami, schodami, murkami itp. Jak dobrać odpowiedni rozmiar ramy Na dobranie rozmiaru ramy rowerowej trzeba poświęcić dużo czasu i uwagi. Optymalny rozmiar ramy to raczej przedział, w którym mieszczą się rowery, na których dany rowerzysta dobrze się czuje. Ci, którzy stają w obliczu tego problemu po raz pierwszy powinni skorzystać z pomocy eksperta. Kolegi rowerzysty, czy doświadczonego sprzedawcy w naszym sklepie. Jeśli zakup będzie kolejnym rowerem, warto sprawdzić jaką geometrię miał dotychczasowy rower przy pomocy miarki lub katalogu. Na tej podstawie można zastanowić się co Ci odpowiada, a co chciałbyś zmienić. Uwaga, ramy różnych producentów są swoiste różnią się geometrią i dlatego w różny sposób zachowują się na trasie. Należy pamiętać, że wspornik siodełka zapewnia spory zakres regulacji, ale bardzo istotnym parametrem ramy jest długość jej górnej rury. Ten parametr jest ściśle skorelowany z wysokością ramy czyli rozmiarem. Wysuwając siodełko zmienia się jeden parametr, drugi (długość) pozostaje niezmieniony. Od wysokości (rozmiaru) zależy więc nie tylko odległość górnej rury od wrażliwych części ciała, ale i odległość pomiędzy siodełkiem a kierownicą, czyli stopień pochylenia ciała itd., itd. Dla osobnika o krótkich nogach, długim korpusie i ramionach ideałem będzie możliwie jak największy rozmiar ramy. Tylko wtedy pozostanie dość miejsca na wyciągnięcie grzbietu ponad górną rurą ramy. Dla osób z długimi nogami i kobiet polecamy możliwie najmniejszy rozmiar ramy, czyli wspornik siodła wysunięty najlepiej do znacznika i niezbyt długi wspornik kierownicy. Zabiegi polegające na zmianie długości wspornika kierownicy to już wyższa szkoła jazdy. Gra jest warta zachodu tylko dla świadomych i doświadczonych rowerzystów. Maksymalny rozmiar ramy Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze górskim rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad ramą, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Minimalny rozmiar ramy Znacznik zawsze musi być schowany w ramie. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Kiedy pedał znajduje się w najniższej pozycji kolano powinno być nieznacznie ugięte. Oto trzy sposoby ustalenia wysokości siodełka, ale tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów. Sposób 1 Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się zupełnie, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości. Sposób 2 Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.

Świat Rowerów w branży rowerowej zaczynał jeszcze w latach '80. Przez ponad 30 lat widzieliśmy naprawdę wiele !
Obecnie jesteśmy autoryzowanym dealerem 20 producentów, dostarczając Wam rowery tylko najwyżsej jakości. Ta właśnie jakość oraz dobro naszych klientów to wartości którymi kierujemy się w pracy każdego dnia.

Świat Rowerów - Zawsze Profesjonalnie !

Każdy zakup w naszych sklepach jest objęty gwarancją i ubezpieczeniem do kwoty 10 000zł. Gwarantem jest eTrusted Shop globalny lider bezpieczeństwa e-commerce

Rower jest składany oraz regulowany przez autoryzowany serwis (w ramach tzw. przeglądu zerowego wymaganego przy gwarancji). Na potrzeby transportu kierownica i pedały są przykręcone w bok, a rower jest w całości zapakowany i zabezpieczony w dużym firmowym kartonie. Rower jest gotowy do jazdy !

Cały asortyment, który mamy w sprzedaży znajduje się w naszych magazynach dlatego możemy wysłać Ci go w tam krótkim czasie.

Oferta przygotowana specjalnie dla nas przez Sygma Bank oraz Credit Agricole Bank Polska S.A. , jeśli chcesz kupić rower na raty dodaj go do koszyka i na końcu wybierz formę płatności Raty w dogodnym dla Ciebie banku.

Jeśli zamówiony przez Ciebie produkt nie spełnia Twoich oczekiwań zawsze możesz go zwrócić nawet do 100 dni. Nie pobieramy z tego faktu żadnych dodatkowych opłat.

Specjalna gwarancja 3 letnia (2 lata od producenta + rok od NAS) dotyczy tylko klientów kupujących stacjonarnie lub przez internet z odbiorem osobistym.